Schoolweek 1 - Reisverslag uit Chichester, Verenigd Koninkrijk van Chiel Verstappen - WaarBenJij.nu Schoolweek 1 - Reisverslag uit Chichester, Verenigd Koninkrijk van Chiel Verstappen - WaarBenJij.nu

Schoolweek 1

Door: Chiel

Blijf op de hoogte en volg Chiel

19 September 2016 | Verenigd Koninkrijk, Chichester

De eerste week school in Chichester. Het aantal vakken dat ik heb gehad in deze week is met één vinger te tellen, alleen Engels dus. Gelukkig vind ik dit helemaal niet erg(waarom zou ik anders naar Engeland zijn gegaan).
De lessen gaan als volgt: 's morgens heb ik les van Kirsty, tijdens deze lessen ben je voornamelijk korte opdrachten aan het maken, meestal in de vorm van statements die je moet aanvullen met de correcte woorden. Deze statements zijn dan weer het onderwerp van een één op één gesprek met een andere internationale student. Na deze les (9:15uur tot 10:45uur) heb een kwartier pauze, daarna heb ik les van Kim. Zij behandeld meer de opdrachten uit het boek en doet ook luisteropdrachten met ons. Deze les duurt van 11:00uur tot 12:30uur. Daarna is er grote pauze, deze duurt tot half 2. In de middag heb je een keuzevak Engels. Je kon kiezen uit: CAE, CPE, FCE, IELTS, TOEFLS, Business Engels en Engels extra. Ik heb gekozen voor CPE(voor de mensen die niet weten wat dit inhoud, je hebt verschillende examens in Camebridge Engels, FCE, CAE, CPE. Zo'n diploma laat het niveau van je engels zien en is internationaal erkent). CPE is het hoogst haalbare Camebridge examen.

Met mijn Engels lessen zit ik elke keer in nagenoeg dezelfde klas van ca. 12 personen. Dit zijn allemaal internationale studenten, en door de verschillende achtergronden van deze studenten klinkt het bij iedereen anders als hij/zij (een poging doet om) engels te praten. Voorbeeldje: een Italiaan die engels praat doet pijn aan je oren, omdat het italiaanse accent en gemompel gewoonweg niet samengaan met de engelse taal.

Verder heb ik woensdag mijn Enrolment gehad. Dit hield niet meer in dan een formuliertje van de ene naar de andere plaats brengen, anderhalf uur wachten en dan een brief, schoolpasje en de wifi code krijgen. Er werd nogal een big deal van gemaakt, maar zo bijzonder was het niet.(Wat dat betreft is het in NL wel wat beter geregeld). Ik heb ook nog steeds geen volledig rooster omdat de roostermaakster al een week ziek is, en ik moet daarom maar zelf een beetje mijn lessen inplannen aan de hand van twee halve roosters, één voor engels en één voor muziek.

Vandaag heb ik ook mijn eerste twee muzieklessen gehad. Gelukkig was het wat ik ervan had gehoopt. Met de hele klas werd er spontaan een band gevormd en door middel van het steeds afwisselen van bandleden kwam iedereen aan de beurt. De les stond in het teken van het nummer Sweet home Alabama, een nummer dat ik gelukkig al kende.
's middags hadden we nog een muziekles. Hierin ging je zonder leraar met een bandje aan de slag. Je kiest je eigen nummers uit en gaat dan oefenen in een repetitie ruimte. Ik zit nu met 3 andere internationale studenten in een bandje.

Ook is het mij de afgelopen dagen pijnlijk duidelijk geworden hoe erg dat iemand uit Limburg verschild van mensen uit de randstad. Ik kook, eet en praat dagelijks met een vijftal andere Nederlanders, allemaal uit de randstad. De grootste verschillen zijn te merken in het praten. Ik heb erg moeten wennen aan het gebruik van de woorden "gap" en "ouwe" in nagenoeg elke zin. Verder heb ik net Carnaval uit proberen te leggen aan twee Haarlemmers en ik ben vierkant uit gelachen.

Maar over het algemeen gaat het prima, ik kom de dag makkelijk door, koken en wassen(gister voor het eerst) gaat prima. En voor de rest krijgen we de dag vol met wat sporten en samen naar wat muziek luisteren(daar hebben die hollanders ook een verschrikkelijke smaak in)



  • 20 September 2016 - 01:46

    Gerty:

    Heerlijk om weer te lezen. ..Vooral doorgaan! !

  • 20 September 2016 - 14:05

    Tante Jonny:

    Hé Chiel. Ik hoor het al het gaat goed. Ga zo door!!

  • 20 September 2016 - 18:08

    Myrna:

    Haha. Mooi verhaal en heel herkenbaar. Ik heb in Suriname met vier Amsterdammers samen gezeten. Met het woordje 'watblief' ben ik toen ook keihard uitgelachen. Veel plezier nog daar!

  • 20 September 2016 - 21:01

    Wim:

    Chiel. Det weartj den wachen op de daag det die hollenjers limburgs lullen.

  • 20 September 2016 - 21:45

    Will:

    Hej Chiel, alweer leuk om te lezen! Zo te lezen vermaak je je prima. Alleen, dat woord "gap".. dat hoor ik hier niet voorbij komen. Vast jeugdtaal.

    Wil je tegen de Haarlemmers zeggen dat ze ook Carnaval vieren, met bier drinken en verkleedpartijen. Ze doen het alleen op een ander moment, meestal bij een sportevenement en ze kiezen, enigszins saai, dan maar voor één kleur, het oranje. Zoek de 10 verschillen !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chiel

Actief sinds 11 Sept. 2016
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 3347

Voorgaande reizen:

10 September 2016 - 17 December 2016

Chichester College

Landen bezocht: