De eerste dagen - Reisverslag uit Chichester, Verenigd Koninkrijk van Chiel Verstappen - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Chichester, Verenigd Koninkrijk van Chiel Verstappen - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Chiel

Blijf op de hoogte en volg Chiel

12 September 2016 | Verenigd Koninkrijk, Chichester

Het is 10 september. Gaan we dan eindelijk. Ik heb al lange tijd naar dit moment uitgeleefd, maar nu het zo dichtbij komt is het toch wel onwerkelijk. Wat blijkt, ik heb me helemaal niet beseft waar ik aan begonnen ben.
In eerste instantie, afscheid nemen valt zwaarder dan dat ik had verwacht. Eerst van broer, zus en hond(pap en mam brengen me, dus die zie ik nog een dag).
Op zaterdag ben ik nog voor het laatst met ouders op pad gegaan, wat spullen en eten gekocht en op een terrasje gezeten. Zondag was de dag dat ik ook "hoije" moest zeggen tegen pap en mam. En ook hier weer viel het afscheid mij zwaarder dan gedacht/gehoopt.

Gelukkig heb ik meteen na het afscheid afgesproken met een jongen die via dezelfde organisatie(interlanguage) hier is, Frits. Ik ben met hem eerst een beetje de stad gaan verkennen(de stad heeft ongeveer de grootte van roermond), we hebben wat boodschappen gedaan en zijn zodoende toevallig een ander meisje dat via interlanguage in chichester is tegengekomen. Samen hebben we wat laatste boodschappen gedaan in de tesco's. Deze tesco's is zegmaar 5x zo groot als de AH XXL op het retail in roermond. 's avonds nog wat buiten gezeten en gepraat met Frits en toen er ook achter gekomen dat er een groep van plusminus 12 Nederlanders in dezelfde accommodatie (Westgate) als wij zitten waar wij nog niets van af wisten, zij volgen hier in de regio een stage en gaan dus niet naar Chichester College.

Vandaag was de eerste schooldag. Als ik het met een woord moet beschrijven dan is het chaotisch. Als je binnenloopt op Chichester College dan krijg je meteen het idee dat je op een Amerikaanse Highschool beland bent. Het is immens groot, er lopen van allerlei aparte mensen rond en je kan er letterlijk voor alles terecht (supermarkt, subway en zelfs een kapper).
Maar goed, het allereerst wat we moesten doen was een test om te laten zien hoe goed ons Engels niveau is. Opzich niet heel moeilijk en ik scoorde naar verwachting C1.
Daarna hadden we een algemene presentatie en daarna een tour door alle gebouwen(tijdens de tour nog twee andere Nederlanders ontmoet, Luc en Matthia. Toen was het 13uur en de eerste schooldag zat er op. De middag hebben ik doorgebracht met Frits,Luc en Pablo(een jongen uit Mexico). We hebben wat gevoetbalt en boodschappen gedaan.

Hierna heb ik met Frits gekookt en gegeten. En 's avonds, zo als ik inmiddels weet, komen een aantal mensen uit Westgate bij elkaar voor de appartementen om samen wat te drinken. Hier kom ik net vanaf en we hebben net het eerste contact met Engelse studenten in Westgate gehad.

  • 13 September 2016 - 00:51

    Gerty :

    En waem reageert den als ierste....mam natuurlijk.....van mig moogs doorgaan. Leuk om te laeze. ..Welterusten

  • 13 September 2016 - 06:19

    Tante Jonny:

    Kei leuk Chiel. Voor mij mag je ook doorgaan. En je weet wat je bij nood moet doen. Ha ha.

  • 13 September 2016 - 07:29

    Henny Janssen:

    Mooi om te lezen....fijn om hoogte te houden! Heel veel plezier,Chiel....komt allemaal goed!!!

  • 13 September 2016 - 17:50

    Foemel ;):

    Heel leuk om te lezen wat je allemaal uitspookt in Engeland! Hou ons maar op de hoogte haha. Have fun! Xx

  • 13 September 2016 - 20:21

    Uncle W.:

    Yes, yes.. ook vanuit Den Haag: ik lees graag je ervaringen en hoe je e.e.a. beleeft. Stoer dat je dit bent aangegaan, Chiel. Veel plezier en succes !!

  • 15 September 2016 - 20:20

    Wim En Gon:

    Fijn om je verhaal te lezen. Het zal er zeker op school anders aan toe gaan dan op de BBC in Panningen. Maar saai zal het zeker niet zijn.

  • 08 Oktober 2016 - 10:44

    Chiel:

    Hej Chiel, heb je nog newzz from the UK te melden? .. ben benieuwd naar hoe het met je gaat.. :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chiel

Actief sinds 11 Sept. 2016
Verslag gelezen: 932
Totaal aantal bezoekers 3352

Voorgaande reizen:

10 September 2016 - 17 December 2016

Chichester College

Landen bezocht: